Soutěž Být vidět 2012

Fórum dárců rozdalo prestižní ceny „Být vidět 2012"

Ukázat, jak zaujmout a upoutat zájem dárců a veřejnosti o charitativní projekty v době všeobecného přehlcení informacemi. To byl hlavní cíl i letošního ročníku soutěže integrované komunikace neziskových organizací s názvem „Být vidět".


„Smyslem soutěže „Být vidět 2012" je nejenom ocenění kvalitních komunikačních prací našich neziskových organizací, ale také vzájemná inspirace. Tím, že ukážeme úspěšné příklady, tak také pomůžeme ukázat ostatním, že zajímavé práce a aktivity je možné zvládnout i s velmi nízkým rozpočtem," vysvětluje Klára Šplíchalová, ředitelka Fóra dárců. „A letos spolu s námi dokonce vyhlašují ceny Být vidět i naši kolegové ze slovenského Fóra donorov."

 

Soutěž byla vyhlášena ve třech kategoriích. Od nejlepší výroční zprávy přes nejlepší internetový projekt až po hlavní cenu za nejlepší integrovanou komunikaci. V kategorii nejlepší internetový projekt a nejlepší integrovaná komunikace soutěžily zvlášť neziskové organizace a firemní nadace a fondy. Novinkou pak bylo udělení speciálního ocenění „malý rozpočet" u integrované komunikace.


V kategorii Nejlepší výroční zpráva zvítězila organizace Apropo Jičín. Za Nejlepší internetový projekt považují porotci projekt Amnesty International „Udělej si test IQ". V kategorii Nejlepší integrovaná komunikace zvítězil projekt organizace Post Bellum „Ještě jsme ve válce". Dále porota vyzdvihla nízkorozpočtovou komunikační kampaň organizace Fokus Labe s projektem Villa.

 

V sekci firemní nadace a fondy zvítězila v kategorii nejlepší integrovaná komunikace Nadace OKD s projektem „Sídliště žije" a nejlepším internetovým projektem se stal projekt „O2 Think Big", který přihlásila Nadace Telefónica.


„Nejlepší v komunikaci jsou neziskové organizace ve výročních zprávách, které jim mimo jiné složí jako hlavní propagační nástroj. Některé zprávy jsou hotová umělecká díla," vysvětluje Tomáš Jindříšek, odborný garant soutěže. „Naopak zatím slabších výsledků dosahují organizace u nových médií tedy webových stránek, sociálních sítí apod. Význačný posun probíhá v komplexních reklamních kampaních, kde neziskové organizace dokážou velmi efektivně znásobovat investované prostředky."

 

Členy poroty tvořili přední experti na marketing, komunikaci, design i zástupci neziskových organizací. Pořadatele i porotce potěšil velký zájem o účast. Do obnoveného ročníku soutěže obdrželi více než 70 přihlášek.


Fórum dárců je sdružení, které svojí činností již od roku 1997 podporuje rozvoj v České republice. Stěžejními okruhy práce Fóra dárců je posílení nadací a nadačních fondů a zlepšování legislativního prostředí pro filantropii. Členy Fóra dárců jsou významné nadace a nadační fondy a firemní nadace a fondy. Fórum dárců mj. provozuje systém dárcovských SMS. www.donorsforum.cz


V případě dotazů, prosím, kontaktujte zástupce Fóra dárců:
Klára Šplíchalová
Ředitelka FD
GSM +420 724 133 138
Tel: +420 296 236 512
splichalova@donorsforum.cz

 

Starší akce