SELECT *, tblpages.ID as xPID FROM tblpages WHERE pagesLink ='aktuality'

Fórum dárců ocenilo veřejně prospěšné kampaně

Být vidět 2013


Fórum dárců již třetím rokem oceňuje úspěšné komunikační projekty českých dobročinných organizací. I letos mohli přihlášení soutěžit ve třech hlavních kategoriích, a to nejlepší výroční zpráva, nejlepší internetový projekt a nejlepší integrovaná komunikace. Podobně jako loni se i tentokrát mohli přidat s dobročinnými kampaněmi kolegové z firemního sektoru.

Tradice soutěže Být vidět je více než desetiletá, ale Fórum dárců se jejím vyhlašovatelem stalo před třemi lety. Hlavní naší ambicí je soutěž více otevřít veřejnosti a ukázat zajímavé a inspirativní příklady projektů komunikace, kterou se svými podporovateli a veřejností vedou neziskové organizace. Letos se do soutěže přihlásilo více než pět desítek velice kvalitních prací a konkurence byla opravdu veliká. Díky spolupráci se slovenskými kolegy z Fóra donorov byly v tomto roce zajímavým veřejně prospěšným komunikačním projektům ceny uděleny i na Slovensku.


Kategorie nejlepší výroční zpráva


Tradičně nejsilnější kategorií u neziskových organizací je výroční zpráva. Vzhledem k tomu, že se jedná o jakousi vizitku neziskovky, kterou s sebou nosí na jednání s dárci a zároveň je galerií uskutečněných projektů a aktivit, považují ji často za vlajkovou loď svojí organizace. To se také promítá do péče, kterou obvykle svým výročkám věnují.

 
Kategorie nejlepší webový projekt

V této kategorii neziskové organizace udělaly za tu dobu, co ceny vyhlašuje Fórum dárců, největší pokrok. Přece jen je to tak, že každý - veřejnost, novináři, ale i dárci a podporovatelé, dnes internet používají ke své každodenní orientaci. A v internetovém prostředí je nutná informační přehlednost, jednoduchá a intuitivní orientace a aktuálnost. Proto je i pro neziskové organizace velmi důležité udržovat svoje webovky „up to date" a nepřeplňovat je nepřehlednými sděleními. Kategorie nejlepší webový projekt ukázala, že to i neziskové organizace umějí čím dál lépe.


Kategorie nejlepší integrovaná komunikace


Tato kategorie vznikla teprve před třemi lety - a záměrně jsme ji s odborným garantem celé soutěže, Tomášem Jindříškem z agentury Dark Side, chtěli nastavit maximálně otevřeně. Naším cílem totiž nebylo věnovat se pouze mediálním kampaním. Šlo nám hlavně o to, aby neziskovky mohly ukázat to, v čem jsou velmi silné - zajímavě zpracované nápady s minimalistickým rozpočtem - a zároveň abychom soutěž rozšířili o komplexní komunikační projekty. Tedy nejenom kampaně v tom nejobvyklejším slova smyslu. A tím spíš vzniká prostor pro inspiraci a sdílení zkušeností. Vedle sebe tak může soutěžit třeba tisková kampaň na podporu seniorů, nebo regionální pouť, která promyšleně a zajímavě propojuje jednotlivé komunity, ale také třeba projekt, ve kterém jsou zúčastnění současní i bývalí zaměstnanci firmy a velmi přínosným způsobem podporuje age management.

Vítězové? Vlastně všichni


Díky spolupráci s našimi skvělými partnery získali vítězové v jednotlivých kategoriích například věcné dárky od společnosti ČSOB, bezplatný inzertní prostor pro veřejně prospěšné projekty v časopisu CSR Fórum nebo od společnosti Impression Media voucher na on-line kampaň v hodně 150 000 Kč. Hlavní hodnotu této soutěže však vidím v tom, že je to příležitost pro vzájemnou inspiraci a prezentaci výsledků veřejně prospěšných a společensky odpovědných projektů. A už se těším na další ročník Být vidět 2014.


Výsledky soutěže Být vidět 2013:

 

 

Kategorie Nejlepší Výroční zpráva


1. NF Českého rozhlasu
2. Dětské krizové centrum
3. Pferda - sdružení pro všestranný rozvoj lidí s mentálním postižením


Kategorie Nejlepší internetový projekt


1. CZEPA - Česká asociace paraplegiků, www.vozejkmap.cz
2. Sdružení Linka bezpečí, www.detin.cz + Čisté nebe o.p.s.,www.smogalarm.cz
3. Dejme dětem šanci, www.stromsplnenychprani.cz

 

SPECIÁLNÍ CENA - NADACE PARTNERSTVÍ, www.stromroku.cz

 

Kategorie Nejlepší komunikační kampaň

 
1. Nadace rozvoje občanské společnosti, Pomozte dětem
2. Nadace Leontinka, Jednorázová pomoc není řešení
3. NF JaT, Hledáme rodiče

Kategorie Nejlepší komunikační kampaň - sekce firemní nadace

 

1. Nadace ČEZ, Plníme přání
2. a 3. místo neuděleno

 

SPECIÁLNÍ CENA Fóra dárců - pro společnost ČSOB za dlouhodobou a systematickou podporu on-line dárcovství v ČR a podporu projektu Darujsprávně.cz

Aktuality

Rychlá nabídka

Kontakt

Fórum dárcůFórum dárců nám. Winstona Churchilla 1800/2 130 00   Praha 3 Czech Republic CZ 725 999 103 donorsforum@donorsforum.cz

Projekty

Sociální sítě

Web Fóra dárců byl realizován za finanční podpory Úřadu vlády České republiky a Rady vlády pro nestátní neziskové organizace...