SELECT *, tblpages.ID as xPID FROM tblpages WHERE pagesLink ='pro-media-detail'

Ceny Fóra dárců 2019 - nejlepší veřejně prospěšné projekty roku

28. 11. 2019 – Do Cen Fóra dárců se letos opět přihlásilo přes 200 veřejně prospěšných projektů. Stejně jako v loňském roce se soutěžilo v oboru Komunikace a Sbírky. Hodnotitelé tak měli možnost posoudit kvalitu zajímavých veřejně prospěšných projektů jak z řad neziskových organizací, tak od firem.
V odborné porotě letos zasedli např. Eda Kauba, dlouholetý kreativní ředitel

agentury Havas Prague a majitel reklamní agentury Espresoo, David Gaydečka, šéf festivalů Metronome a United Islands of Prague či Jiří Váňa, manažer charitativních aktivit České televize.

 

Vítězové si pak převzali ceny na slavnostním předávání Cen Fóra dárců 28. listopadu 2019, které se konalo v Prague StartUp Market v pražských Holešovicích a moderoval jej Martin Tyburec z České televize.
Rok od roku jsou přihlášky do Cen Fóra dárců kvalitnější a přihlášené projekty odpovídají celosvětovým trendům v dárcovství. Letos uspěla silná témata, která podporují děti a rodinu, handicapované, lidi bez domova a uspěla také ekologická témata.

 

„Osobně mám radost z úspěchu komunitních a regionálních projektů, proto mě potěšilo, že v kategorii Sbírkový projekt uspěly Sdružení pro obnovu varhan v kostele Nejsv. Trojice v Dobříši a projekt Globus lepší svět 2019,“ řekla Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců.

 

Komunitní projekty se derou dopředu

 

„Každý den pomůžeme 500 dětem v nouzi. Dalších 1000 dětí se nedovolá. Pracujeme nonstop, ale nestačí to. Pomozte to změnit.“ Kampaň Linky bezpečí k 25. výročí fungování se letos vydala do regionů a získala první místo v kategorii Integrovaná kampaň.

 

Cílem kampaně je získat finanční prostředky na zvýšení kapacit Linky bezpečí a umožnit tak dovolat se těm, kteří pomoc Linky bezpečí potřebují. Součástí propracované kampaně jsou například konference, fotbalové utkání i tramvaj v barvách Linky bezpečí. Kampaň bude v krajích pokračovat i příští rok. 

 

Linka bezpečí uspěla také v kategorii Veřejně prospěšný spot, kde za spot Haló, potřebuji pomoc! získala třetí místo. Mezi další úspěšné projekty, které podporují děti a mladé lidi, patří letos firemní integrovaná kampaň Nadace O2 - 02 Chytrá škola nebo firemní Sbírkový projekt Srdce dětem od společnosti Lidl.

 

Sdružení pro obnovu varhan v kostele Nejsvětější Trojice v Dobříši získalo první místo v kategorii nefiremní Sbírkový projekt. Už čtvrtým rokem se sdružení snaží získat finance na obnovu varhan z konce 19. století v kostele Nejsvětější Trojice v Dobříši. Zatím je na jejich sbírkovém účtu vybráno přes 3 miliony korun a stále je ještě zhruba milion korun potřeba. Stavbu varhan provádí Varhanářská dílna Kánský – Brachtl z Krnova a termín dokončení je plánován na květen 2021.

 

Dalším zajímavým komunitním projektem je vítěz kategorie Sbírkoví spojenci ČSOB šlape na Ještěd a pro Čmeláka. Zaměstnanci ČSOB pod vedením Radka Hájka, jenž sbírku inicioval, uspořádali již pátou cyklojízdu na Ještěd a vybrali peníze pro neziskovou organizaci Čmelák – Společnost přátel přírody a její projekt Nový prales nedaleko Ještědu.

Již bylo vykoupeno 35 hektarů (6 pozemků) živořícího porostu, odstraněna část smrků a na jejich místo vysázeno přes 70 tisíc jedlí, buků, javorů a dalších druhů původních dřevin. Peníze ze sbírky budou použity na další výsadbu. Sbírka probíhala online na portálu Daruj správně - www.darujspravne.cz a zaměstnanci ji vyhlásili v rámci matchingového fondu Společně s ČSOB.

 

Ordinace pro lidi bez domova

 

Ceny Fóra dárců jsou každoročně určeny také nejlepším veřejně prospěšným projektům neziskových organizací a firem. První místo v kategorii nefiremní Veřejně prospěšný spot si odnesla Armáda spásy za projekt Ordinace pro lidi bez domova. V současné době provozuje první ordinaci praktického lékaře v Ostravě a plánuje otevření další ordinace v Brně. Charitativní spot můžete vidět v České televizi.

 

Již potřetí v řadě se partnerem jedné z cen stala také Česká televize. A díky ní vítěz této kategorie - IQ ROMA servis, z.s., ví, že její charitativní spot v příštím roce Česká televize odvysílá.

 

„Česká veřejnoprávní televize znamená pro veřejnost vždy garanci, že jim doporučí k podpoře jen ty projekty, které skutečně prospívají společnosti. I z průzkumů vyplývá, že veřejnoprávní televize k dárcovství skutečně inspiruje,“ uvádí Šplíchalová. Proto je správně, že právě veřejnoprávní televize hledá neustále další nové způsoby, jak kvalitní prospěšné projekty zviditelnit a upozornit na ně dárce.

 

 

Galerie ambasadorů dárcovství

 

 

Den dárců – tedy 29. listopadu – najdete na portálech Fóra dárců nejen veškeré nové trendy v dárcovství, ale také celou paletu čísel a dat. Na portálu Donorsforum.cz jsme připravili unikátní mapu dárcovství a nové žebříčky nadací a nadačních fondů. Na portálu Cenyforadarcu.cz najdete přehledně výsledky letošních ocenění. A na portálech Darujspravne.cz a Darcovskasms.cz můžete online a rychle přispět těm projektům, o kterých usoudíte, že si vaši podporu zaslouží.

 

Dárkem ke Dni dárců je také nová Galerie ambasadorů dárcovství, kterou najdete na portálu Donorsforum.cz.

 

Najdete v ní medailonky osobností, které loni a letos v červnu získaly Ceny Fóra dárců pro Osobnosti z nadační sféry a Osobnosti, které inspirují k filantropii.

 

Cenu veřejnosti v Cenách Fóra dárců 2019 v kategorii Osobnost, která mne přivedla k filantropii, si ve středu 19. června převzala redaktorka České televize Lea Surovcová. Ocenění získali také František Janouch, Roman Lupoměský, Jakub Voráček, Stanislav Lhota a in memoriam Rudolf Jedlička. Čestné uznání získala Kateřina Hájková Klíčová z Unie porodních asistentek.

 

 

Rychlá nabídka

Kontakt

Fórum dárcůFórum dárců nám. Winstona Churchilla 1800/2 130 00   Praha 3 Czech Republic CZ 725 999 103 donorsforum@donorsforum.cz

Projekty

Sociální sítě

Web Fóra dárců byl realizován za finanční podpory Úřadu vlády České republiky a Rady vlády pro nestátní neziskové organizace...