PR trendy
Jaké nejnovější PR trendy by mohly (a měly) neziskové organizace používat?
Rozvoj internetu výrazně změnil to, jakým způsobem média fungovala dříve a jakým fungují dnes. Velkým trendem v oblasti public relations je dnes díky tomu například stále častější využívání takzvaného „hlasu lidu". V praxi to vypadá tak, že na sociálních sítích dnes můžeme budovat i velmi rozsáhlé komunity hlásící se k našim názorům, iniciativám či přímo k naší organizaci, které nám následně pomáhají šířit naše myšlenky bez pomoci médií napřímo na své vlastní přátele a známé.
Pokud se bavíme o tradiční spolupráci s novináři, pak sleduji postupný přechod k individuální spolupráci s nimi. Je to logické - v dnešní době neuvěřitelného objemu informací, které do médií proudí, se může naše sdělení distribuované klasickou (a trochu zastaralou) technikou tiskové zprávy snadno ztratit či zapadnout. Individuální spolupráce s nimi nám naopak pomáhá se s novináři více sblížit, porozumět jim a díky tomu dospět k mnohem lepším výsledkům.
Většina organizací však i tiskové zprávy nadále využívá a podle všeho využívat bude i nadále, protože je to pro ně nejrychlejší a nejjednodušší řešení. V takovém případě alespoň doporučuji využívat při jejich přípravě techniky optimalizace textu pro internetové vyhledávače (tzv. SEO). Pomůže nám to k tomu, že prostřednictvím některých klíčových slov budeme pro naši cílovou skupinu na internetu jednodušeji k nalezení.
Odpověděl: Vladimír Komjati , PR klub
Dotaz od: Jaroslava Uhlířová
Zpět
Další sekce poradny