SELECT *, tblpages.ID as xPID FROM tblpages WHERE pagesLink ='mapa-darcovstvi'

Mapa dárcovství 2019 v České republice:
čísla, trendy a dopady

image/svg+xml

Hlavní město Praha

493 2018

466 2017 2019

425 2016 2018

391 2017

992 2018

919 2017 2019

873 2018

28851 2015

26983 2014 2017

26172 2013 2015

27338 2012 2014

21323 2011 2013

20331 2012

467 000 000 Kč

406 837 045 Kč

419 541 111 Kč

382 013 661 Kč

342 354 522 Kč

314 067 476 Kč

5066 2015

4709 2014 2017

4322 2013 2015

4232 2012 2014

3814 2011 2013

3814 2012

529 000 000 Kč

508 434 793 Kč

394 414 226 Kč

322 465 666 Kč

297 321 597 Kč

356 452 561 Kč

Středočeský kraj

187 2018

163 2017 2019

136 2016 2018

124 2017

177 2018

162 2017 2019

155 2018

20825 2015

19086 2014 2017

18342 2013 2015

18715 2012 2014

15420 2011 2013

15020 2012

249 000 000 Kč

233 230 183 Kč

226 155 120 Kč

217 259 145 Kč

223 678 011 Kč

177 567 179 Kč

2065 2015

1891 2014 2017

1745 2013 2015

1664 2012 2014

1551 2011 2013

1551 2012

122 000 000 Kč

108 006 765 Kč

100 377 334 Kč

85 148 551 Kč

73 537 372 Kč

75 778 181 Kč

Ústecký kraj

78 2018

62 2017 2019

56 2016 2018

40 2017

79 2018

71 2017 2019

70 2018

8450 2015

7962 2014 2017

7771 2013 2015

7712 2012 2014

6621 2011 2013

6431 2012

89 000 000 Kč

80 131 656 Kč

80 067 142 Kč

72 939 305 Kč

67 873 863 Kč

63 536 218 Kč

1033 2015

966 2014 2017

951 2013 2015

887 2012 2014

847 2011 2013

847 2012

49 000 000 Kč

55 825 930 Kč

49 698 830 Kč

46 288 855 Kč

44 774 338 Kč

43 473 727 Kč

Liberecký kraj

78 2018

74 2017 2019

64 2016 2018

61 2017

59 2018

57 2017 2019

58 2018

5440 2015

5070 2014 2017

4848 2013 2015

4843 2012 2014

4307 2011 2013

4119 2012

60 000 000 Kč

53 785 063 Kč

52 921 572 Kč

50 520 922 Kč

51 107 268 Kč

44 454 962 Kč

744 2015

714 2014 2017

661 2013 2015

650 2012 2014

593 2011 2013

593 2012

77 000 000 Kč

54 633 451 Kč

34 949 566 Kč

30 582 535 Kč

26 094 922 Kč

26 787 817 Kč

Pardubický kraj

70 2018

57 2017 2019

46 2016 2018

42 2017

73 2018

69 2017 2019

65 2018

8500 2015

8036 2014 2017

7898 2013 2015

7742 2012 2014

7055 2011 2013

6855 2012

87 000 000 Kč

81 479 117 Kč

81 446 596 Kč

77 470 241 Kč

71 962 904 Kč

69 528 779 Kč

1077 2015

955 2014 2017

918 2013 2015

834 2012 2014

771 2011 2013

771 2012

59 000 000 Kč

49 514 392 Kč

42 716 849 Kč

37 044 098 Kč

31 835 470 Kč

26 390 589 Kč

Královéhradecký kraj

67 2018

63 2017 2019

53 2016 2018

49 2017

107 2018

103 2017 2019

104 2018

9044 2015

8624 2014 2017

8290 2013 2015

8071 2012 2014

7102 2011 2013

7006 2012

96 000 000 Kč

91 917 244 Kč

88 692 468 Kč

83 293 244 Kč

77 478 149 Kč

74 042 027 Kč

1033 2015

979 2014 2017

890 2013 2015

860 2012 2014

811 2011 2013

811 2012

46 000 000 Kč

51 619 391 Kč

35 154 582 Kč

33 126 942 Kč

36 333 127 Kč

37 131 402 Kč

Olomoucký kraj

92 2018

81 2017 2019

62 2016 2018

56 2017

105 2018

100 2017 2019

99 2018

8735 2015

8187 2014 2017

7894 2013 2015

7846 2012 2014

7022 2011 2013

6847 2012

119 000 000 Kč

108 798 143 Kč

98 846 271 Kč

93 444 710 Kč

86 371 593 Kč

78 258 145 Kč

1199 2015

1109 2014 2017

1062 2013 2015

961 2012 2014

911 2011 2013

911 2012

84 000 000 Kč

98 286 682 Kč

77 198 769 Kč

58 095 605 Kč

43 199 512 Kč

49 744 868 Kč

Moravskoslezský kraj

103 2018

78 2017 2019

84 2016 2018

78 2017

153 2018

151 2017 2019

147 2018

14200 2015

13611 2014 2017

13297 2013 2015

13578 2012 2014

11862 2011 2013

11737 2012

190 000 000 Kč

180 997 619 Kč

183 116 834 Kč

172 942 842 Kč

174 155 906 Kč

161 637 656 Kč

2232 2015

2200 2014 2017

1975 2013 2015

1876 2012 2014

1802 2011 2013

1802 2012

110 000 000 Kč

124 099 894 Kč

110 549 473 Kč

86 516 268 Kč

89 537 606 Kč

96 949 013 Kč

Vysočina

86 2018

76 2017 2019

67 2016 2018

59 2017

61 2018

54 2017 2019

55 2018

9279 2015

8708 2014 2017

8684 2013 2015

8346 2012 2014

7440 2011 2013

7329 2012

81 000 000 Kč

76 620 551 Kč

75 040 172 Kč

75 291 891 Kč

65 812 986 Kč

63 357 865 Kč

957 2015

841 2014 2017

852 2013 2015

793 2012 2014

748 2011 2013

748 2012

49 000 000 Kč

42 287 478 Kč

42 033 018 Kč

30 283 101 Kč

27 024 261 Kč

26 754 379 Kč

Zlínský kraj

112 2018

107 2017 2019

104 2016 2018

88 2017

120 2018

120 2017 2019

114 2018

8968 2015

8521 2014 2017

8191 2013 2015

8046 2012 2014

7201 2011 2013

7075 2012

104 000 000 Kč

88 632 741 Kč

85 878 670 Kč

85 432 474 Kč

78 839 578 Kč

76 287 032 Kč

1576 2015

1474 2014 2017

1406 2013 2015

1253 2012 2014

1197 2011 2013

1197 2012

103 000 000 Kč

102 669 271 Kč

87 350 818 Kč

65 841 823 Kč

64 763 265 Kč

56 112 589 Kč

Jihočeský kraj

129 2018

115 2017 2019

91 2016 2018

94 2017

119 2018

121 2017 2019

116 2018

8889 2015

8698 2014 2017

8676 2013 2015

8657 2012 2014

7687 2011 2013

7537 2012

79 000 000 Kč

79 443 382 Kč

75 699 220 Kč

73 952 083 Kč

68 453 987 Kč

65 280 577 Kč

1089 2015

1049 2014 2017

976 2013 2015

928 2012 2014

896 2011 2013

896 2012

45 000 000 Kč

44 266 422 Kč

39 385 957 Kč

29 877 203 Kč

29 242 128 Kč

26 616 793 Kč

Karlovarský kraj

43 2018

37 2017 2019

33 2016 2018

29 2017

43 2018

38 2017 2019

36 2018

2975 2015

2814 2014 2017

2660 2013 2015

2716 2012 2014

2426 2011 2013

2404 2012

29 000 000 Kč

26 878 692 Kč

27 617 432 Kč

25 775 299 Kč

23 053 373 Kč

22 590 135 Kč

405 2015

387 2014 2017

358 2013 2015

337 2012 2014

312 2011 2013

312 2012

15 000 000 Kč

17 247 835 Kč

15 879 622 Kč

10 493 756 Kč

11 032 952 Kč

8 795 210 Kč

Plzeňský kraj

70 2018

71 2017 2019

59 2016 2018

50 2017

85 2018

78 2017 2019

75 2018

7417 2015

6998 2014 2017

6900 2013 2015

6874 2012 2014

5919 2011 2013

5805 2012

102 000 000 Kč

72 142 845 Kč

77 060 702 Kč

70 966 389 Kč

84 323 729 Kč

111 135 776 Kč

969 2015

867 2014 2017

864 2013 2015

813 2012 2014

783 2011 2013

783 2012

49 000 000 Kč

41 100 078 Kč

41 065 933 Kč

38 948 927 Kč

47 446 405 Kč

37 486 360 Kč

Jihomoravský kraj

214 2018

197 2017 2019

175 2016 2018

160 2017

270 2018

253 2017 2019

246 2018

17350 2015

16249 2014 2017

15699 2013 2015

15487 2012 2014

13612 2011 2013

13323 2012

194 000 000 Kč

178 863 566 Kč

178 319 927 Kč

168 629 292 Kč

156 692 477 Kč

150 574 848 Kč

2805 2015

2676 2014 2017

2447 2013 2015

2317 2012 2014

2145 2011 2013

2145 2012

190 000 000 Kč

168 689 228 Kč

152 678 536 Kč

120 217 016 Kč

117 090 170 Kč

112 228 482 Kč

České dárcovství

8,45 mld Kč
na veřejně prospěšné účely

individuální dárci 2 mld

firmy 4 mld

nadace a fondy 1,8 mld

veřejné sbírky 650 milionů

 

Expertní odhad Fóra dárců, který vychází z vlastních analýz
a dostupných dat ministerstva financí a krajských úřadů.

TOP 10 nadací a fondů 2018

(firemních i nefiremních) podle výše rozdělených prostředků

DOBRÝ ANDĚL, nadace 232 149 175 Kč

Nadace ČEZ 175 533 494 Kč

Nadační fond Avast 109 199 000 Kč

Nadace AGROFERT 90 990 794 Kč

Nadace THE Kellner Family Foundation 89 051 000 Kč

Česko-německý fond budoucnosti, nadační fond 79 741 218 Kč

Prague Civil Society Centre, nadační fond 69 261 000 Kč

Nadace GCP 67 654 000 Kč

F-nadace 62 603 275 Kč

Nadace Charty 77 – Konto Bariéry 61 004 417 Kč

TOP 3 nadací a fondů 2018

dle nadačního jmění

Česko-německý fond budoucnosti, nadační fond

3 755 165 000 Kč

Nadace Depositum Bonum

1 233 000 000

Nadace České spořitelny

501 000 000 Kč

Počet nadací a fondů v ČR v roce 2019

2019 2443 (o 147 subjektů víc)

2018 2296

2016 2213

2015 2064

Podpora vzdělávání na prvním místě

(vychází z údajů za Top 25 firemních + Top 25 nefiremních nadací a fondů)

 

16 % Vzdělávání a výzkum

14 % Pomoc sociálně znevýhodněným

13 % Děti, mladí a rodina

13 % Pomoc nemocným a lidem s handicapem

Profesionální dárci v Česku:
Nadace a fondy

V ROCE 2019 PŮSOBÍ V ČESKÉ REPUBLICE 2 443 nadací a fondů, což je proti roku 2018 o 147 subjektů více.

Z toho je 479 (480 v roce 2018) nadací a 1 964 (1 816 v roce 2018) fondů. 356 (324 v roce 2018) z nich je firemních, jde o 112 nadací a 244 firemních fondů. Oproti tomu 2 087 (1 972 v roce 2018) z nich je nefiremních, z toho 368 jsou nadace a 1 719 nefiremní fondy.

FIREMNÍ NADACE A FONDY v roce 2018 celkem rozdělily více než 704 milionů korun (v roce 2017 více než 677 milionů korun). Je to o 27 milionů korun více než v předešlém roce.


NEJVĚTŠÍM FIREMNÍM DÁRCEM je opět Nadace ČEZ, která rozdělila více než 175 milionů korun.

NEFIREMNÍ NADACE A FONDY investovaly v roce 2018 do veřejně prospěšných projektů přes 1,070 mld. korun (1,005 mld korun v roce 2017).
Nefiremní nadace rozdělily o 65 milionů korun více proti předešlému roku.

NEJVÍCE FINANCÍ V ROCE 2018 OPĚT ROZDĚLILA DOBRÝ ANDĚL, nadace 232 milionů korun.

Celkem nadace a nadační fondy v roce 2018 rozdělily 1.774 mld korun
(zjištění ke 30.9.2019)

Počet rozdělených prostředků průběžně stoupá

VÍCE NEŽ 100 MILIONŮ KČ ZA ROK 2018 ROZDĚLILY DVĚ NADACE A JEDEN FOND (druhý údaj je za rok 2017):

DOBRÝ ANDĚL, nadace (nefiremní) 232 149 175 Kč | 192 925 725 Kč
Nadace ČEZ (firemní) 175 533 494 Kč | 185 964 840 Kč
Nadační fond AVAST (firemní) 109 199 000 Kč | 97 845 000 Kč

Více než 50 a méně než 100 milionů Kč rozdělilo v roce 2018 devět subjektů.

TĚSNĚ POD 100 MILIONOVOU HRANICÍ SKONČILY (druhý údaj je za rok 2017):

Nadace Agrofert (firemní) 90 990 794 Kč | 124 850 979 Kč
Nadace The Kellner Family Foundation (nefiremní) 89 051 000 Kč | 87 669 000 Kč


Zdroj údajů: Fórum dárců

Nejvíce profesionálních dárců je v hlavním městě

Počet nadací
a fondů 2443 (profesionální dárci)

Praha 992

Jihomoravský kraj 270

Středočeský kraj 177

Liberecký kraj 59

Vysočina 61

Karlovarský kraj 43

 

Údaje za rok 2018, zdroj: Fórum dárců

Názory veřejnosti – dárcovství vs. fake news 2019

Podpora veřejně prospěšných aktivit

Pouze 14 % lidí ze svého příjmu pravidelně podporuje nějakou veřejně prospěšnou aktivitu. Pravidelně nebo příležitostně se pak jedná o 41 % lidí.
Aktivnější v přispívání jsou ženy 48 % než muži 35 %.

ano, pravidelně 14 %
ano, příležitostně 27 %
jen občas 21 %
jen výjimečně 29 %
nikdy 9 %

O informace, jakým způsobem organizace využívají poskytnuté finanční prostředky, se zajímá 64 % lidí.
Aktivně vyhledává informace o způsobu využívání poskytnutých peněžních prostředků 39 % lidí.
Nejčastějším zdrojem informací jsou přitom webové stránky 82 %.

Názory veřejnosti – dárcovství vs. fake news 2019

Důvěra ve veřejně prospěšný sektor

Veřejně prospěšnému sektoru důvěřuje 46 % lidí. Častěji se jedná o ženy a lidi s vyšším vzděláním.

1 % rozhodně ANO
45 %spíše ANO
47 %spíše NE
6 %rozhodně NE

Důvěra ve spolky 42 % je nižší než v případě nadací.
Důvěru v nadace má 51 % lidí.

Názory veřejnosti – dárcovství vs. fake news 2019

ZPRAVODAJSKÉ INFORMACE A NESPRÁVNÁ FAKTA

Lidé důvěřuji více zprávám v tradičních médiích, než zprávám na sociálních sítích 75 %. Nicméně je znát, že kvůli falešným zprávám už nemají takovou důvěru ke zprávám obecně 42 %.
Určitý rozpor je cítit v mínění, že novináři do zpráv záměrně projektují svůj subjektivní pohled 53 %, zároveň ale novináři nejsou neomylní, v zásadě se snaží o objektivní zpravodajství 47 %.

Názory veřejnosti – dárcovství vs. fake news 2019 - Způsob darování

NEJČASTĚJI LIDÉ PŘISPÍVÁJÍ NA VEŘEJNĚ PROSPĚŠNÉ AKTIVITY ROČNĚ ČÁSTKOU 201–500 KČ 26 %.

26% 201 - 500 kč
20% 501 - 1000 Kč
20% 101 - 200 Kč


0 - 100 Kč 17 %
1001 - 2000 Kč 9 %
2001 - 5000 Kč 6 %
Nad 5000 Kč 2 %

Názory veřejnosti – dárcovství vs. fake news 2019

NÁZOR, ŽE VEŘEJNĚ PROSPĚŠNÝ SEKTOR ODVÁDÍ LEPŠÍ PRÁCI NEŽ V MINULOSTI, ZASTÁVÁ 71 % LIDÍ.

Častěji se jedná o ženy 75 %.
Významně méně si to myslí lidé starší 60 let 59 %.
Lidé vidí úlohu nadací především v podpoře potřebných 88 %, shánění peněž na ty, co jsou v nouzi 87 %, a spolupráci s ostatními organizacemi 80 %.
Úlohu spolků lidé vidí především v zajišťování aktivit pro děti a sportovní aktivity 83 %.

INFORMACE O VEŘEJNĚ PROSPĚŠNÉM SEKTORU

Zpravodajské informace o veřejně prospěšných organizacích sleduje 73 % Čechů (SK – 79 %, PL – 82 %, HU - 78 %).
Sledování takových zpráv je podobné napříč všemi věkovými skupinami.
Zprávy jsou považovány spíše za důvěryhodné.
To se týká častěji žen a lidí do 60 let.

Klišé týkající se neziskového sektoru

Pouze 54 % Čechů si uvědomuje, že nejvíc státem financovaná nezisková organizace je Fotbalová asociace ČR. Častěji tomu věří ženy 57 % než muži 50 %.

NEJVÍC STÁTEM FINANCOVANÁ NEZISKOVÁ ORGANIZACE JE FOTBALOVÁ ASOCIACE ČR.

16 % 38 % 37 % 10 %

NEZISKOVKY JSOU FINANCOVANÉ JENOM STÁTEM, A TO HLAVNĚ TY POLITICKÉ.

12 % 32 % 38 % 17 %

DŮVĚRYHODNÁ NEZISKOVKA NEEXISTUJE.

18 % 34 % 35 % 14 %

LIDÉ BY V NEZISKOVKÁCH MĚLI PRACOVAT ZADARMO, NEMĚLI BY MÍT PLAT.

17 % 24 % 39 % 20 %

MEZISKOVÉ ORGANIZACE A JEJICH PRÁCI NEPOTŘEBUJEME, KDYBY NEEXISTOVALY, NIC SE NESTANE.

11 % 24 % 41 % 24 %

VŠECHNY POTŘEBNÉ SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNICKÉ SLUŽBY ZAJIŠŤUJE STÁT. NEZISKOVKY KTERÉ POSKYTUJÍ SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNICKÉ SLUŽBY NEJSOU TŘEBA.

10 % 23 % 40 % 27 %

Ostatní výroky jsou nepravdivé nebo nesmyslné, i tak se najde skupiny 30 – 50 % lidí, kteří jim věří. Častěji takovým výrokům věří muži než ženy. Nejvíce pak v nepravdivé nebo nesmyslné výroky věří především lidé starší 60 let.

Klišé týkající se neziskového sektoru

ZDROJE INFORMACÍ

Nejčastějším médiem, prostřednictvím něhož získávají lidé informace, jsou webové stránky. Několikrát denně je využívá 46 % Čechů. Častější využívání webových stránek je v Polsku 51 %. Nejméně využívají webové stránky na Slovensku 33 %.
Častěji využívají webové stránky muži 53 % než ženy 39 %. A také mladí lidé do 29 let 56 %.
U lidí starších 60 let využívají webové stránky několikrát denně jen 37 %.
Důležitým médiem stále zůstává televize. Alespoň jednou denně (zřejmě kvůli hlavním večerním zprávám) využívá jako informační zdroj 77 % Čechů (SK - 76 %, PL - 66 %, HU - 67%). Televize je důležitá především pro ženy 79 % a lidi starší 60 let 88 %.
Sociální sítě jsou nejdůležitějším médiem v Maďarsku (alespoň jednou denně 64 %, v Česku pouze 44 %).

Klišé týkající se neziskového sektoru

SDÍLENÍ JEDNOTLIVÝCH TÉMAT

Nejčastěji sdíleným tématem (alespoň jednou denně) je doprava a počasí 29 %, lokální témata 21 %, domácí politická scéna 20 %, sport 18 % a životní styl 18 %. Pokud se jedná o sdílení alespoň jednou týdně, dominují lokální témata, životní styl a zdraví a medicína.

HLAVNÍ MÉDIUM PRO ZÍSKÁVÁNÍ INFORMACÍ O DOMÁCÍ POLITICE JE S VÝRAZNOU PŘEVAHOU ČESKÁ TELEVIZE s 27 %.

Klišé týkající se neziskového sektoru

VYUŽÍVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ

Sociální sítě jako zdroj informací o aktuálním dění využívají dvě třetiny Čechů.
Nejčastěji využívanou sociální sítí je Facebook. Alespoň jednou denně ho využívá 43 % Čechů (SK – 53 %, OL – 58 %, HU – 66 %).
Častěji využívají Facebook ženy 44 % než muži 41 %.
Z hlediska věku nejčastěji používají Facebook mladší 29 let (71 %), nejméně pak starší 60 let 32 %.
Youtube a Instagram je doménou především mladých do 29 let. Alespoň jednou denně je využívá 30 % resp. 27 % mladých.

SDÍLENÍ ZPRÁV NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

Alespoň jednou sdílelo prostřednictvím sociálních sítí v posledním týdnu nějakou zprávu 45 % Čechů (SK – 55 %, PL – 49 %, HU - 38 %). Sdílení zpráv je doménou především lidí ve věku 45 – 59 let 52 %, u mladších 29 let je to 44 %.


Více najdete na www.donorsforum.cz v sekci o dárcovství.
Zdroj: InsightLab, výzkumy pro FD 2019

Dárcovské SMS počty

(srovnání za období leden – září 2019)

2018 | 327 000 DMS 15,389 mil korun neziskovkám
2019 | 381 000 DMS (+14 %) 18,642 mil korun neziskovkám (+17 %)

Přehled dárcovských SMS dle cenových hladin

59% DMS 30
(226 402)
26% DMS 90
(98 315)
15% DMS 60
(56 380)

Přehled dárcovských SMS dle typu

(jednorázové vs. trvalé za období leden – září 2019)

Trvalé 60 % (53 % v roce 2018) 228 784 Jednorázové 40 % (47 % v roce 2018) 152 313 Čísla zahrnují jednorázové DMS i trvalou podporu
Zdroj: analýzy FD

Ze Slovenska – kolik přinesly daňové asignace?

Příjemců 2% daňových asignací bylo na Slovensku za rok 2018 celkem více než 13 tisíc a dohromady tedy získali více než 68 milionů eur (což představuje zhruba 1,8 mld českých korun).

Firemní nadace získávají svoje asignované prostředky zejména od svých zřizovatelů, respektive mateřských firem. Zatímco občanské inciativy nebo neziskové organizace získávají svoje asignace zejména od drobných dárců a jednotlivců.

Ze Slovenska – TOP 10 firemních nadací

Nadácia EPH 1 725 191 €
Nadácia SPP 1 492 301 €
Nadácia Kia Motors Slovakia 1 423 798 €
NADÁCIA VOLKSWAGEN SLOVAKIA 1 195 844 €
Nadácia Slovenskej sporiteľne 1 107 084 €
Nadácia U. S. Steel Košice 907 036 €
Nadácia ADELI 891 656 €
Nadácia VÚB 780 664 €
ČSOB nadácia 761 922 €
Nadácia Tatra banky 663 075 €

PODLE PŘÍJMU Z ASIGNACE 2 % DANÍ V ROCE 2018 (ZA ZDAŇOVACÍ OBDOBÍ 2017).

Ze Slovenska – TOP 10 občanských neziskových organizací

Asociácia pomoci postihnutým – APPA 865 015 €
PLAMIENOK n.o. 828 996 €
POMOCNÍČEK o.z. 614 937 €
Nadácia Centra pre fi lantropiu 580 377 €
DOBRÝ ANJEL, n. o. 449 862 €
Nadácia Spoločne pre región 336 608 €
Nadácia Pro futura 311 324 €
Liga proti rakovine Slovenskej republiky 311 116 €
ONAS 309 080 €
Združenie maďarských rodičov na Slovensku 301 104 €

PODLE PŘÍJMU Z ASIGNACE 2 % DANÍ V ROCE 2018 (ZA ZDAŇOVACÍ OBDOBÍ 2017).

Inspirace ze zahraničí - evropské a světové trendy 2019

Klíčová zjištění pro Evropu

95 % evropských neziskovek má webovou stránku, ale pouze 56 % z nich na ní umí přijmout online platbu.
V globálním srovnání je to 8 procentních bodů pod světovým průměrem. Na druhou stranu 26 % z nich má charitativní obchůdek nebo eshop, což je i z globálního pohledu nejvyšší číslo.

86 % evropských organizací s web stránkou mají stanoveno, jak zacházet s daty – to je v globálním srovnání zcela nejvyšší číslo. Předpokládáme, že to hodně souvisí s GDPR.

Mailingy jsou absolutně nejdůležitějším komunikačním kanálem – 80 % z nich posílá svým dárcům a podporovatelům pravidelné maily (je to oproti roku 2018 nárůst o zhruba 20 %). 39 % z nich posílá svoje informace měsíčně, 29 % čtvrtletně a 13 % týdně.

23 % evropských neziskovek používá nějakou formu přispívání prostřednictvím charitativních textovek.

42 % evropských neziskovek pracuje s google Ads, což je celosvětově nejvyšší číslo. Také investují do reklam na Facebooku 54 %, na Instagramu 38 % a na Twitteru 18 %.

Inspirace ze zahraničí - evropské a světové trendy 2019

Klíčová zjištění pro Evropu

44 %

EVROPSKÝCH NEZISKOVEK MAJÍ SEPSANOU SOME STRATEGII.

46 %

POUŽÍVÁ PLÁNOVÁNÍ A KALENDÁŘ PRO ZVEŘEJŇOVÁNÍ SVÝCH PŘÍSPĚVKŮ NA SOME.

84 %

TVRDÍ, ŽE JIM JEJICH ZÁSTUPCI VE VÝKONNÝCH VÝBORECH POMÁHAJÍ S KOMUNIKACÍ NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH.

95 %

SOUHLASÍ S TVRZENÍM, ŽE SOCIÁLNÍ MÉDIA POMÁHAJÍ POVĚDOMÍ O ZNAČCE /NÁZVU A PRÁCI NEZISKOVÉ ORGANIZACE.

74 %

SOUHLASÍ, ŽE SOCIÁLNÍ MÉDIA JSOU PRO AKTIVITY VEŘEJNĚ PROSPĚŠNÝCH ORGANIZACÍ EFEKTIVNÍ.

66 %

SOUHLASÍ, ŽE SOME POMÁHAJÍ VE FUNDRAISINGU.

Inspirace ze zahraničí - Globální zjištění 2019

TOP 5 TÉMAT POMOCI


16 % DĚTI A MLÁDEŽ

13 % KOMUNITNÍ ROZVOJ

12 % VZDĚLÁVÁNÍ

11 % ZDRAVÍ

8 % SOCIÁLNÍ SLUŽBY

Inspirace ze zahraničí - Sociální média

90 % SVĚTOVÝCH NEZISKOVEK BĚŽNĚ POUŽÍVAJÍ SOME K ZAPOJENÍ SVÝCH PODPOROVATELŮ A DÁRCŮ.
94 % SOUHLASÍ, ŽE SOME PODPOŘÍ POVĚDOMÍ O ZNAČCE.
80 % PŘILÁKÁ ZÁJEMCE O ÚČAST NA AKCI, A 72 % SOUHLASÍ, ŽE JE TO DOBRÉ PRO FUNDRAISING.
84 % POUŽÍVÁ FACEBOOK A MÁ V PRŮMĚRU 20 606 FOLLOWERŮ.
46 % POUŽÍVÁ TWITTER A MÁ V PRŮMĚRU 8 033 FOLLOWERŮ.
42 % POUŽÍVÁ INSTAGRAM A MÁ V PRŮMĚRU 3 322 FOLLOWERŮ.
26 % POUŽÍVÁ YOUTUBE.

Zdroj: Global NGO technology report 2019, Nonprofi t Tech for Good

Při přípravě mapy jsme pracovali s následujícími zdroji: Fórum dárců – analýzy a šetření, 2011–1019 údaje Ministerstva vnitra ČR, údaje Ministerstva financí ČR, The 2018 Global Trends in Giving Report, Nonprofit Tech for Good, analýzy getREADY – Future Lab

 

Tento materiál byl realizován za podpory Úřadu vlády České republiky a Rady vlády pro nestátní neziskové organizace.

Rychlá nabídka

Kontakt

Fórum dárcůFórum dárců nám. Winstona Churchilla 1800/2 130 00   Praha 3 Czech Republic CZ 725 999 103 donorsforum@donorsforum.cz

Projekty

Sociální sítě

Web Fóra dárců byl realizován za finanční podpory Úřadu vlády České republiky a Rady vlády pro nestátní neziskové organizace...