Slovensko
Na Slovensku je situace ve firemním nadačním sektoru zcela jiná než v Česku - a to s ohledem na daňové asignace ve výši 1 až 2 %, které platí pro právnické osoby. V principu jde o to, že firma může připsat 1 nebo až 2 % z částky, kterou má odvést na dani, vybranému a řádně registrovanému neziskovému subjektu.
Na Slovensku si tak firmy často zakládají vlastní firemní nadace, kterým pak následně asignují svoje 1 až 2 % z daní a tuto částku pak prostřednictvím vlastní nadace rozdělí v řádném grantovém řízení.
Od 1. 1. 2016 mohou po změně zákona firmy i nadále asignovat celá 2 % pouze v případě, pokud firma poskytne dar alespoň ve výši 0,5 % ze svého zisku. Pokud tak firma neučiní, může asignovat pouze procento svojí daňové povinnosti.
V roce 2022 bylo na Slovensku celkem 16 955 příjemců 2% daňových asignací, tyto organizace získaly téměř 88 milionů eur (jedná se o zhruba 2,16 mld českých korun). Došlo tak k drobnému meziročnímu nárůstu rozdělených prostředků o necelé procento a poklesu počtu organizací ucházejících se o daňové asignace o téměř 4 %.
Více informací o příjemcích 2% daňových asignací se dočtete v Mapě dárcovství.
Velká Británie
Ve Velké Británii sleduje vývoj a dary grantujících nadací každoročně Association for Charitable Giving se svými partnerskými organizacemi. Od roku 2015 sledují také 45 největších britských firemních nadací, které představují 9 % z celkového nadačního sektoru. Ty rozdělily v letech 2013 - 2014 celých 217 milionů liber, což v přepočtu znamená 8,246 miliard korun.
K největším firemním nadačním dárcům patří Lloyds Bank Foundation for England and Wales s více než 22 darovanými miliony liber, následovaná Shell Foundation s 21 miliony liber a Vodafone Foundation, která věnovala 20 milionů liber. Prvních největších šest britských firemních dárců představuje skoro polovinu darů v tomto nadačním segmentu.
V roce 2022 přispěli Britové celkem 12,7 mld. liber, tedy o 2 mld. liber více než v roce 2021. Z dat vyplývá, že meziroční zvýšení objemu darovaných prostředků od veřejnosti je způsobeno spíše nárůstem výše darů než přírůstkem počtu dárců; vliv má vysoká inflace.
Spojené státy americké
Americká organizace Foundation Center zveřejnila v roce 2015 data za firemně nadační sektor v USA a z nich vyplývá, že 50 největších firemních nadací věnovalo za sledované období celkem 2,738 miliard dolarů, což je v přepočtu více než 67 miliard korun.
K největším firemně nadačním dárců patří Nadace Novartis, Wells Fargo Foundation a Wall Mart Foundation. I zde platí, že ti největší dárci na prvních příčkách tvoří téměř polovinu všech darovaných peněz prostřednictvím firemních nadací a fondů.
Celkový objem darovaných prostředků dosáhl v roce 2022 499,3 mld. dolarů, tedy o 14,5 mld. dolarů méně než v roce 2021.