18. 3. 2018 - Už rok mohou využívat neziskové organizace dárcovské SMS ve vyšších cenových hladinách a nabízet dárcům, aby si nastavili trvalou DMS a 30, 60 a 90 korun poslali na prospěšný projekt měsíc co měsíc. „Z ankety, kterou v únoru připravilo Fórum dárců, vyplývá, že neziskové organizace vidí ze strany dárců výrazný zájem o dárcovské SMS za šedesát a devadesát korun,“ říká výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová.
Pro neziskové organizace jsou v rámci online dárcovství stále velmi důležité dárcovské SMS. Veřejnost si uvědomuje, že DMSku může mít jen prověřená organizace, a proto se nebojí od loňského března posílat dárcovské textové zprávy i ve vyšších cenových hladinách, šedesátikorunové a devadesátikorunové.
„Ačkoliv DMS chodí o něco méně, výnos pro neziskovky se v roce 2017 proti roku 2016 zvýšil o 8 procent. Je to tím, že se dárci přiklánějí k dárcovským textovkám za 60 a 90 korun,“ vysvětluje výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová. Od dubna do prosince 2016 přišlo v charitativních SMS zprávách neziskovým organizacím 29 081 230 korun, ve stejném období v loňském roce to bylo 30 926 762 korun.
Vyšší cenové hladiny: dobrý krok
Neziskové organizace potvrzují, že nastavení tří cenových hladin bylo dobrým krokem. "Pokud mohu srovnat kampaně na DMS z roku 2016 a 2017, pak potvrzuji, že zpráv přišlo zhruba stejně, ale výtěžek byl trojnásobný," uvedla například Irena Fodorová z Nadace Jedličkova ústavu.
„Byli jsme příjemně překvapeni, že vedle původní 30korunové DMS využívají dárci nejvíce právě nejvyšší možnost příspěvku, tedy DMS 90korunovou," souhlasí Monika Bartoníčková, individuální fundraiserka Centra Paraple.
DMS akce s podporou televize
Mezi úspěšné pořady, v nichž mohli diváci České televize posílat dárcovské SMS patřila březnová benefiční akce Pomozte dětem (DMS KURE), která změny v dárcovských SMS loni odstartovala. Diváci poslali 32 tisíc dárcovských SMS za 1,8 milionu korun. „Ačkoliv proti benefici z roku 2016 jsme zaregistrovali pokles počtu DMS o 39 %, přesto Nadaci rozvoje občanské společnosti loňská akce vynesla o 16 procent více,“ ukazuje změny Šplíchalová.
Úspěšná byla i listopadová benefice Hvězdy tančí pro Paraple (DMS PARAPLE). Ačkoliv diváci poslali proti roku 2016 o zhruba 94 tisíc DMS méně, Paraple ve finále získalo o téměř 28 % vyšší výnos (2017: 58,8 tis. dárcovských SMS / 3 132 tis. Kč; 2016: 152,4 tis. dárcovských SMS / 4 345 tis. Kč)
Skvěle si vedly také loňské Adventní koncerty. Dárcovských zpráv přišlo sice o 32,6 % méně, ale nárůst peněz ve prospěch neziskových organizací byl o necelý milion pro každou ze čtyř podpořených. „Na těchto příkladech je dobře vidět, že lidé skutečně raději rovnou pošlou 60 nebo 90 korun, než aby natřikrát posílali třicetikorunovou zprávu,“ potvrzuje Jiří Grund za Asociaci poskytovatelů mobilních sítí (APMS), která sdružuje O2, T-Mobile a Vodafone.
Pořad s DMS podporou odvysílala loni v prosinci také televize Prima. A galakoncert Kapky naděje byl veleúspěšný. Dárcovských SMS přišlo o téměř 2 tisíce více, což znamenalo pro neziskovou organizaci vyšší výnos o 1 356 tisíc korun oproti galakoncertu z roku 2016.
Pro více informací kontaktujte:
Fórum dárců
Klára Šplíchalová
GSM +420 725 999 101
splichalova@donorsforum.cz
Pro editory:
Fórum dárců je jediný celorepublikový spolek zastřešující dárce v České republice. Na budování a rozvoji prostředí pro dárcovství pracuje Fórum dárců od roku 1997. Při Fóru dárců se vyprofilovala Asociace nadací, Asociace nadačních fondů a Asociace firemních nadací a fondů, které sdružují šest desítek členů.
Fórum dárců se aktivně účastní legislativních procesů směřujících k prosazování zlepšení podmínek pro dárcovství a rozvoje veřejně prospěšných aktivit v České republice. Fórum dárců je jedním ze zakládajících členů CSR platformy Byznys pro společnost.
Fórum dárců přispívá k formování dárcovského prostředí mnoha zásadními projekty:
Informace k Dárcovské SMS najdete na Darcovskasms.cz
Více informací k individuálnímu dárcovství najdete na Darujspravne.cz
Žebříčky nadací a nadačních fondů najdete na Donorsforum.cz
Všechny vítěze Cen Fóra dárců poznáte na Cenyforadarcu.cz
A fakt, že dárcovství může být zážitek na celý život, zjistíte na Dendarcu.cz